Mijn Nieuwetijdse Leven: (vervolg): Een Welwillend Universum


Beperkingen en Mogelijkheden

Het was wennen in een omgeving waarin er geleefd wordt vanuit de idee een afgescheiden individu te zijn en als mens te leven in een samenleving met vooral verantwoordelijkheden, en een lineaire oorzaak-en- gevolg-denkwijze. Het was voor mij dan ook verwarrend om de beperkingen te ervaren die er blijkbaar leven bij mensen. Voor mij is er altijd van alles mogelijk en voorhanden, en leven we in een liefdevol universum, welwillend en betoverend.


Contrast

Waarom mensen, naar mijn gevoel, zo moeilijk deden begreep ik dan ook niet, en dat ben ik zo blijven zien hoewel ik al opgroeiend ook tegen grenzen aan liep, of beter gezegd: ideeën overnam die mij ongelukkig maakten. Tja, en zo ‘hoort het’: vanuit het contrast kan er als wezen ervaren en gekozen worden en vindt er ware groei en expansie plaats. En hoewel dit contrast c.q. de pijn soms lastig te verkroppen was, want als mens heb je toch liever die koek-en- ei-ervaring, is het altijd een innerlijk weten geweest dat ik er krachtiger van werd en nòg meer voluit kan leven! …


Universele Wet van Aantrekking

Het is een universeel gegeven dat je aantrekt wat je uitzendt. Dat wat je aandacht geeft vormt zich en zie je terug in je leven, positief of negatief. En dat is ook mijn ervaring. Jij bènt je ziel, bewustzijn, trilling. De persoon die je denkt te zijn is een uitdrukking hiervan, een projectie, het spel dat je als ziel speelt en waarbij jij als uitdrukking de vrije hand hebt. Jij bent aan zet! Alles is maakbaar, alles is mogelijk. Wauw, dat vind ik geweldig! En ik heb dit altijd al geweten. Ik wist als kind dat ik het ”Geheim van het leven” kende en zou ontrafelen … En dit ben ik ook gaan doen. Zo heb ik steeds meer inzichten opgehaald en bewust leren creëren en aantrekken wat ik wens. Ja, de Wil (= zuiver verlangen) is werkelijkheid!


Lees mijn verhaal verder in de volgende post over:
– Gelukkig Zijn als Ambitie  - Een Open Sluier – Anders zijn

Populaire posts van deze blog

Leven in de Nieuwe Tijd

Welkom op mijn nieuwe Blog